Saturday, November 22, 2025

(1-6)The matter of Paradise or Hell

1-।।জান্নাত আৰু জাহান্নাম।।
।। Jannat and Jahannam ।।
আৰব্য উপন্যাসৰ দৰে মধুৰ পুল ছিৰাতৰ(Pul Sirat (الصراط)সাধু:
(The story of Pul Sirat (الصراط) as sweet as an Arabic novel)
.
কোৰআন-১৯:৭১ ৰ তথাকথিত ওস্তাদে ব্যাখ্যা এনেদৰে কৰিছেঃ
১৯:৭১
وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا ۚ كَانَ عَلَىٰ رَبِّكَ حَتْمًا مَقْضِيًّا
আৰু তোমালোকৰ প্ৰত্যেকেই তাৰ (জাহান্নামৰ) ওপৰেদি অতিক্ৰম কৰিব; এইটো তোমাৰ প্ৰতিপালকৰ চূড়ান্ত সিদ্ধান্ত।
.
টোকা: -  ইয়াৰ ব্যাখ্যা ছহীহ হাদীছত এইদৰে বৰ্ণনা কৰা হৈছে যে, জাহান্নামৰ ওপৰত এখন দলং থাকিব। সেইখনৰ ওপৰেদি প্ৰত্যেকজন মুমিন আৰু কাফিৰে পাৰ হ’ব লাগিব। মুমিন ব্যক্তিয়ে নিজৰ আমল অনুযায়ী সোনকালে বা লাহে ধীৰে পাৰ হৈ যাব। মানুহে সিহঁতৰ আমলৰ ভিত্তিত এই পুলচিৰাত অতিক্রম কৰিব। প্রথম ব্যক্তিয়ে বিদ্যুতৰ গতিত এই পুলচিৰাত অতিক্রম কৰিব। ইয়াৰ পিছৰ ব্যক্তিয়ে অতিক্রম কৰিব বতাহৰ বেগেৰে। তাৰ পিছৰ ব্যক্তিয়ে চৰাইৰ গতিত আৰু তাৰ পিছৰ ব্যক্তিয়ে পুৰুষৰ দৰে দ্ৰুত গতিত পাৰ হ’ব। আৰু ৰাছুলুল্লাহ্ (চাল্লাল্লাহ আলাইহি অছাল্লামে) পুলচিৰাতৰ ওচৰত থিয় হৈ ক’ব, হে আমাৰ ৰব্ব! (বিপদৰ পৰা) ৰক্ষা কৰা, ৰক্ষা কৰা। অৱশেষত বান্দাসকলৰ আমল ইমান কম হৈ যাব যে, ফলত আঁঠুকাঢ়ি পাৰ হ’বলৈ চেষ্টা কৰিব। আৰু পুলচিৰাতৰ দুয়োপাশে কাঁইটৰ নিচিনা লোৰে গঠিত কালালীব উলোমা থাকিব। আল্লাহ তা‘আলাৰ নিৰ্দেশানুযায়ী সেই কাইটে আঘাত কৰিব, যি ব্যক্তিয়ে পাৰ হ’ব পাৰিব সি নাজাত পাব আৰু যি ব্যক্তিয়ে সহ্য কৰিব নোৱাৰি পৰি যাব সি জাহান্নামত যাব। ইয়াৰ সমৰ্থন এই হাদীছৰ দ্বাৰাও হয়, আবু হুৰাইৰাহ ৰাদ্বিয়াল্লাহু আনহাৰ পৰা বৰ্ণিত, নবী চাল্লাল্লাহু আলাইহি অছাল্লামে কৈছে- “যিজন মুছলিমৰ তিনিজন (নাবালিগ) সন্তানে মৃত্যুবৰণ কৰিছে, তাক জাহান্নামৰ জুয়ে স্পৰ্শ নকৰে, কিন্তু কেৱল শপত পুৰণ হোৱাৰ সময়লৈকে।’’ (ছহীহ বুখাৰী, কিতাবুল জানাইয, পৰিচ্ছেদঃ ৬, হাদীছ নং ১২৫১,মুছলিম ৪৫/৪৭, হাদীছ নং ২৬৩২, আহমাদ ৭২২৯) উক্ত হাদীছত বৰ্ণিত হোৱা শপতটোৰ দ্বাৰা আয়াতৰ এই অংশৰ প্ৰতি ইংগিত কৰা হৈছে। “এইটো তোমাৰ প্ৰতিপালকৰ চূড়ান্ত সিদ্ধান্ত”। অৰ্থাৎ বুজা গ’ল যে, সেই ব্যক্তিৰ শাস্তি কেৱল ইমানখিনি সময় হ’ব যিখিনি সময় পুলচিৰাত পাৰ কৰিবলৈ লাগে। (আহছানুল বয়ান)

(Note: - This is explained in the Sahih Hadith as follows: There will be a bridge over Hell.  Every believer and disbeliever must pass over it.  The believer will pass away sooner or later according to his deeds.  People will cross this puddle based on their deeds.  The first person will cross the bridge at lightning speed.  The next person will cross at wind speed.  The next person will cross at the speed of a bird and the next person will cross as fast as a man.  And the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) will stand near the Pul Sirat (الصراط) and say, 'Our Lord!  Protect (from danger), protect.  Eventually, the deeds of the servants will become so low that they will try to cross on their knees.  and there shall be hangings of iron like thorns on both sides of the pool.  The kite will strike by the command of Allah, whoever can cross will be saved and whoever cannot bear it will go to Hell.  This is also supported by the hadith narrated by Abu Hurayrah that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, “The Fire of Hell will not touch a Muslim whose three (minor) children have died,  Janaiz, paragraph: 6, Hadith No. 1251, Muslim 45/47, Hadith No. 2632, Ahmad 7229) The oath narrated in the said hadith refers to this part of the verse: “This is the final decision of your Lord”.  (Ahsanul Bayan)
.
continue...next(2)𝗛𝗲𝗹𝗹 𝗼𝗿 𝗛𝗲𝗮𝘃𝗲𝗻 𝗶𝘀 𝗻𝗼𝘁 𝗮 𝗽𝗹𝗮𝗰𝗲 𝗯𝘂𝘁 𝗮 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗼𝗳 𝗺𝗶𝗻𝗱.
.
Assamese Decoding Quran

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
2️⃣-𝗛𝗲𝗹𝗹 𝗼𝗿 𝗛𝗲𝗮𝘃𝗲𝗻 𝗶𝘀 𝗻𝗼𝘁 𝗮 𝗽𝗹𝗮𝗰𝗲 𝗯𝘂𝘁 𝗮 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗼𝗳 𝗺𝗶𝗻𝗱.
(আল-কোৰআন কোনো ধৰ্মীয় কিতাপ নহয়।)
আল-কোৰাণ কোনো ধৰ্মীয় কিতাপ নহয় বৰঞ্চ আৰবী ভাষাত শান্তিপূৰ্ণ জীৱন যাপনৰ বাবে নিজৰ চিন্তা প্ৰক্ৰিয়া আৰু ইগো কেনেকৈ পৰিচালনা কৰিব পাৰি তাৰ সংক্ষিপ্ত পথ প্ৰদৰ্শক।
✔️দুৰ্ভাগ্যজনকভাৱে আমি এই কিতাপখনক সেই সম্প্ৰদায়ৰ সৈতে জড়িত কৰিছো যিয়ে নিজকে মুছলমান বুলি কয় বা অধিক নিখুঁতভাৱে ক’বলৈ গ’লে আৰব সংস্কৃতিৰ সৈতে জড়িত।  কিন্তু সত্যটো হ’ল মূলতঃ ইছলাম ইহুদী খ্ৰীষ্টান দৰ্শনৰ বৰ্ধিত সংস্কৰণ আছিল।
.
জান্নাত আমাৰ মাজত লুকাই থকা জ্ঞানৰ বাগিচা আৰু জাহান্নাম আমাৰ মাজত অজ্ঞানৰ ক’লা গাঁত।
.
Al-Quran is not a religious book but a concise guide in Arabic language on how to manage our own thought process and ego for living a peaceful life.
✔️Unfortunately we associate this book with the community who called themselves Muslim or to be more precise with Arab culture. But the fact is originally Islam was a extended version of Jewish Christian philosophy.
.
Jannah is hidden garden of enlightenment in us and Jahannam is a dark hole of ignorance in us.
.
💚Please read the complete article of this part in the following link:
https://decodedarticles.blogspot.com/2025/11/blog-post.html
.
Assamese Decoding Quran 
Continue....
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
3️⃣(A)-The matter of Paradise or Hell. What is 75: Al-Qiyamah
জান্নাত বা জাহান্নামৰ কথাবোৰ আহিব কেয়ামতৰ পাছত। পৰকাল অৰ্থাৎ কেয়ামত নো কি?৭৫- ছুৰাহ কিয়ামাহ।
The matter of Paradise or Hell will come after the Day of Resurrection.  What is the Hereafter?
।।।
এজন ফেচবুক বন্ধুৱে এটা প্ৰশ্ন কৰিছিলঃ
কোৰআন ভিত্তিত পৰকালত অৰ্থাৎ কেয়ামতৰ সময়ত মানুহে কি কি প্ৰশ্নৰ সন্মুখীন হ'ব?
.
প্ৰায় সকলোৱেই অন্তৰৰ পৰা ভাৱে যে কেয়ামত মৃত্যুৰ পাছৰ ঘটনা য'ত বিচাৰৰ সন্মুখীন হ'ব। কিন্তু কথাটো তেনেকুৱা নহয়। আল-কিয়ামাহ হৈছে আমাৰ চিন্তাভাৱনাক সুপ্ত অৱস্থাৰ পৰা জাগ্ৰত কৰাৰ দৈনন্দিন প্ৰক্ৰিয়া, সেয়া ভাল হওক বা বেয়া হওক, আমি পৰিণতিৰ সন্মুখীন হ’ব লাগিব আৰু ইয়াৰ পৰা মুক্তিৰ কোনো উপায় নাই। ইয়াৰোপৰি 
"আপোনালোক সকলোকে প্ৰশ্ন কৰা হ’ব(৪৩:৪৪)"- এনেধৰণৰ বহুতো আয়াতৰ অংশ কোৰআনত আছে। ইয়াৰ বিষয়ে পাছত আলোচনা কৰা হ'ব।
.
কিয়ামাহ বুলি কোৰানত এটা ছুৰাই আছে।
৭৫- ছুৰাহ কিয়ামাহ (চিরস্থায়ী স্থাপন / আত্মসচেতনতা প্রতিষ্ঠার প্রক্রিয়া/বিলুপ্তিৰ বাবে প্রতিষ্ঠা)
⬇️
এই সৰু চুৰাটোত আল-কিয়ামাহ শব্দটোৰ সম্পূৰ্ণ সংজ্ঞা দিয়া হৈছে - যিদৰে শব্দটোৱে নিজেই বুজায় যে ই এনে এক প্ৰক্ৰিয়াক বুজায় যিটো চিৰন্তন, চিৰন্তন, চিৰদিনৰ বাবে বিদ্যমান, কেতিয়াও শেষ নোহোৱা, চিৰস্থায়ী, স্থায়ীভাৱে থিয় হৈ থকা, স্থিৰ, ঘড়ীটো ঘড়ী অখণ্ড, থিয় হৈ থকা।  আল-কিয়ামা শব্দটো বুজিবলৈ আমি মাত্ৰ এই চুৰাত সাৱধানে মনোনিৱেশ কৰিব লাগিব আৰু ইয়াক আমাৰ দৈনন্দিন চিন্তা প্ৰক্ৰিয়াৰ সৈতে সম্পৰ্কিত কৰিব লাগিব।  কেনেকৈ দৈনন্দিন নতুন চিন্তাৰ জন্ম হয় যাৰ বাবে কেতিয়াবা আমি নতুন ধাৰণাৰে আনন্দিত হওঁ বা পুৰণি বিশ্বাস বা চিন্তাৰে অনুতাপ কৰো।  ইন্দ্ৰিয়ৰ পুনৰুজ্জীৱন কেৱল সেইসকলৰ ক্ষেত্ৰতহে ঘটে যিসকলে অবিৰতভাৱে সীমা বা পুৰণি বিশ্বাসৰ বাহিৰত চিন্তা কৰে।  এই চিন্তা প্ৰক্ৰিয়াক সাধাৰণতে দৈনিক সতেজ চিন্তাৰ পুনৰুজ্জীৱন বা পুনৰুত্থান বা পুনৰুত্পাদন বা জাগৰণ হিচাপে স্বীকৃতি দিয়া হয়।  আমাৰ মাজত দৈনিক নতুন নতুন জীৱন মুকলি কৰা এই উপলব্ধিৰ অবিৰত শৃংখলটোৱেই হৈছে জীয়াই থকা বা বৃদ্ধিৰ বাবে উদ্দীপক।

কোৰআন কিতাপখনে বাৰে বাৰে সোঁৱৰাই দিছে যে মানুহ এজন চিন্তাশীল প্ৰাণী আৰু চিন্তাধাৰাই তেওঁৰ বিৱৰ্তনৰ একমাত্ৰ মাপকাঠী।  তেওঁ নিজৰ চিন্তাৰ উৎপাদন, নৱীকৃত চিন্তাৰ স্থাপন অবিহনে তেওঁ পচি যোৱা শৰীৰৰ দৰে।  যদি তেওঁ ভাল জীৱন যাপন কৰিবলগীয়া হয় তেন্তে তেওঁ চিন্তা কৰিব লাগিব আৰু ইয়াৰ আন কোনো বিকল্প উপলব্ধ নহয়।  তেওঁ নিজৰ বোজা নিজেই কঢ়িয়াব লাগিব আৰু তেওঁৰ বাবে আন কোনেও চিন্তা নকৰিব।  যদি তেওঁ বোজাটো লঘু কৰিবলগীয়া হয় তেন্তে তেওঁ চিন্তা কৰিব লাগিব আৰু ভিতৰৰ পৰা সমাধান বা প্ৰকাশভংগী লৈ ওলাই আহিব লাগিব;  যদি তেওঁ নিজৰ বাবে চিন্তা কৰিবলৈ সাজু নহয় তেন্তে কোনো বাহিৰৰ কিতাপ বা শাস্ত্ৰই তেওঁক সহায় কৰিব নোৱাৰে।  সাফল্য সমাধানৰ সৈতে ওলাই অহাটোৱেই তেওঁৰ ইউৰেকা মুহূৰ্ত যিয়ে তেওঁক পথ প্ৰদৰ্শন কৰিব আৰু তেওঁৰ গোটেই জীৱন তেওঁৰ ভ্ৰমণ কম্পাছ হ’ব।

আল-কিয়ামাহ হৈছে আমাৰ চিন্তাক সুপ্ত অৱস্থাৰ পৰা স্থাপন বা জাগ্ৰত কৰাৰ দৈনন্দিন প্ৰক্ৰিয়া, ভাল হওক বা বেয়া হওক, পৰিণতিৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হয় আৰু ইয়াৰ পৰা কোনো পলায়ন নাথাকে।  যদিহে নতুন চিন্তা ইনষ্টল কৰা নহয়, আকৌ ভাল হওক বা বেয়া হওক, তথাপিও এই প্ৰক্ৰিয়াটো চলি থাকে আৰু চলি থাকে....... নতুন প্ৰগ্ৰেম, ধাৰণা, এক্সপ্ৰেচন ইনষ্টল কৰাৰ প্ৰক্ৰিয়াটোৱেই হৈছে আল-কিয়ামাহ আৰু ই হৈছে মানসিক বিৱৰ্তনৰ মেৰুদণ্ড।
ক্ৰমশঃ 
.
This small surah is a complete definition of the term Al-Qiyamah - As the word itself suggest that it signifies a process which is everlasting, eternal, existing forever, never ending, perpetual, standing permanently, fixed, round the clock unbroken, standing still. To understand the term Al-Qiyamah we just have to carefully concentrate on this surah and relate it with our daily thought process. How daily new thoughts are born due to which sometimes we rejoice with the new idea or repent with the old beliefs or thoughts. The revival of senses happens to only those who continuously think beyond boundaries or old beliefs. This thinking process is commonly recognized as revival or resurrection or regeneration or awakening of fresh thoughts on daily basis. This continuous chain of realization which releases daily new lease of life in us is the stimulant for living or growth.

The book Quran is reminding, time and again that Man is a thinking animal and thinking is the only criteria for his evolution. He is the product of his own thoughts, without  the installation of renewed thoughts he is like a rotten body. If he has to live a good life he has to think and there is no other option available. He has to carry his own burden and nobody else will think for him. If he has to lighten the burden he has to think and come out with solutions or expressions from within; no outside book or scriptures can help him if he is not ready to think for himself. Coming out with breakthrough solutions are his eureka moments that will guide him and will be his traveling compass throughout his life.

Al-Qiyamah is a daily process of installation or awakening our thoughts from dormant state, whether good or bad, one has to face the consequences and there is no escape from it. Unless newer thoughts are installed, again whether good or bad, nevertheless this process goes on and on....... The process of installation of new programs, ideas, expressions is Al-Qiyamah and it is the backbone of mental evolution.
।।।
Assamese Decoding Quran 
courtesy(part)ahleaqal.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
4️⃣(B)-The matter of Paradise or Hell. What is 75: Al-Qiyamah.
Traditional translation:
৭৫:১
 لَا أُقْسِمُ بِيَوْمِ الْقِيَامَةِ
মই শপত কৰিছো ক্বিয়ামতৰ দিনৰ,
⬇️
যেতিয়া বাক্যটোৰ আৰম্ভণিতে লা (لَا) দেখা যায় (৭৫:১) তেতিয়া ই এটা শক্তিশালী খণ্ডনৰ ইংগিত দিয়ে আৰু এটা শক্তিশালী কথা উপস্থাপন কৰাৰ উদ্দেশ্যেৰে, কিন্তু আচৰিতভাৱে প্ৰায় সকলো অনুবাদকে এই গুৰুত্বপূৰ্ণ শব্দটো এৰি দিয়ে যিয়ে পদটোৰ প্ৰসংগটোৰ অৰ্থ সম্পূৰ্ণৰূপে সলনি কৰিব পাৰে।  দ্বিতীয়তে তেওঁলোকৰ দ্বাৰা এটা অতি ডাঙৰ ভুল হৈছে যে তেওঁলোকে أُقْسِمُ শব্দটোৰ ভুল ব্যাখ্যা কৰে- শপত খাই কওঁ।  "আল্লাহে" "আল-কিয়ামাৰ পৰিঘটনা" বা "কিয়ামতৰ দিন"ৰ শপত খোৱাৰ যুক্তি ক'ত?

ইয়াত আলোচনাৰ বিষয়টো হ’ল আল-কিয়ামাহ [আত্মচেতনাৰ দিশত প্ৰক্ৰিয়া], এই সমগ্ৰ অধ্যায় (ছুৰা)ৰ বিষয়বস্তু, সেয়েহে ইয়াক সঠিকভাৱে ‘আল-কিয়ামা’ [মানুহৰ মাজত আত্মসচেতনতাৰ স্থাপন] বুলি নামকৰণ কৰা হৈছে।  ই তথ্য স্থাপনৰ এক নিৰন্তৰ প্ৰক্ৰিয়া - ✔️সাধাৰণতে যেতিয়াই আল কিয়ামাহ শব্দটোৰ কথা কোৱা হয় আমি ইয়াৰ সৈতে আখিৰাতৰ আৱেগিক আৰু শাস্তিমূলক কাহিনী সংযোগ কৰোঁ।  কিন্তু আল-কিয়ামা "আখিৰাত" বা মৃত্যুৰ পিছৰ জীৱনৰ পৰিঘটনা নহয় কাৰণ ই বিৱৰ্তন বা ৰূপান্তৰৰ এক অবিৰত প্ৰক্ৰিয়া।  পানীৰ দৰে ই মৰি নাযায় কিন্তু জীয়াই থকাৰ সময়তে ৰূপ (তৰল, গেছ আৰু কঠিন) সলনি কৰে।  একো নাযায় সকলো ইয়াত থাকিব লাগিব কিন্তু বুজাবুজিৰ মানুহজনেহে উপলব্ধি কৰিব।  এজন চিন্তাশীল মানুহে দৈনিক আল-কিয়ামাৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হয়।

সত্যটো হ’ল আল-কিয়ামাহ শব্দটো আমাৰ মনত ঘটা আমাৰ চিন্তা, মতামত বা ধাৰণাটোৰ আত্ম উপলব্ধি প্ৰক্ৰিয়া স্থাপনৰ বাবে এটা ধাৰণা বৰ্ণনা কৰিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়।  য়ৌমুল কিয়ামাহ শব্দটোৱে কল্পকাহিনীতকৈ তথ্য স্থাপন বা পৃথক কৰাৰ মুহূৰ্তক প্ৰতিনিধিত্ব কৰে।  বা আন কথাত ক’বলৈ গ’লে আমি ক’ব পাৰো যে ই এক সজাগতাৰ মুহূৰ্ত, এবাৰ শিক্ষণটো ইনষ্টল হ’লেই,  উন্নত সজাগতাৰ বাবে ই এক দৈনন্দিন শিক্ষণ প্ৰক্ৰিয়া আৰম্ভ হয়।  পুৰণি বা অচল চিন্তা আৰু আধুনিক / সমসাময়িক / অত্যাধুনিক চিন্তাৰ পুনৰুজ্জীৱনৰ বাবে ই এক প্ৰলয়।  চুৰাটোৰ মূল বিষয়বস্তু হৈছে আত্মা (নফছ) আৰু তেওঁৰ চেতনা (ৰব), ইহঁতক কেতিয়াও ইজনে সিজনৰ পৰা বিচ্ছিন্ন হ’ব নোৱাৰে, তেওঁলোকে সঠিক চিন্তা স্থাপনৰ বাবে ইজনে সিজনৰ লগত অবিৰত কথা-বতৰাত লিপ্ত হয় সেয়েহে আল-কিয়ামা নামৰ এই পৰিঘটনাটো স্থাপনৰ এক স্থায়ী প্ৰক্ৰিয়া।  নতুন চিন্তাৰ জন্ম দিয়াৰ প্ৰক্ৰিয়াটো এক অবিৰত প্ৰক্ৰিয়া আৰু আমি কেতিয়াও ইয়াৰ লগত বিচ্ছিন্ন নহয়।  চেতনা আত্মাৰ লগত ধাৰাবাহিকভাৱে উপস্থিত থাকে। 

প্ৰতিজন বুদ্ধিমান মানুহে জাগৰণ আৰু শিক্ষণৰ দিশত কৰা যাত্ৰাৰ সময়ত ইয়াৰ অভিজ্ঞতা লাভ কৰিব লাগিব, ইয়াৰ সন্মুখীন হ’ব লাগিব আৰু অনুভৱ কৰিব লাগিব;  আচলতে এজনে দৈনিক ইয়াৰ অভিজ্ঞতা লাভ কৰি আছে।  মূল্যায়কজন হৈছে সৰ্বশক্তিমান ৰাব আৰু অভিযুক্তজন হৈছে আত্ম দোষাৰোপ কৰা নাফছ।  ৰাবৰ পৰা পোৱা তদন্তৰ পিছত অটো চেল্ফ একাউণ্টেবিলিটি প্ৰক্ৰিয়াই সিদ্ধান্ত ল’ব যে নাফছক প্ৰচাৰ কৰা হ’ব নে মানসিক বিৱৰ্তনৰ প্ৰক্ৰিয়াটো পুনৰাবৃত্তি কৰা হ’ব।
.
When Laa (لَا) occurs in the beginning of the sentence (75:1) it indicates a strong refutation and intends to present a strong point, but strangely almost all translators skip this vital word which could completely changed the meaning of the context of the verse. Secondly a very big mistake is done by them that they wrongly interpreted the word أُقْسِمُ as I swear. Where is the logic in "God" swearing by the "event of Al-Qiyamah" or the "Resurrection 
Day"?

Here the point of discussion is Al-Qiyamah [the process towards self consciousness], the subject of this entire chapter (surah), therefore it is rightly named as 'Al-Qiyamah' [the installation of self awareness in human]. It is a continuous process of installation of facts - ✔️Usually whenever the word Al Qiyamah is mentioned we connect to it emotional and punitive stories of the hereafter. But al-qiyamah is not "hereafter" or life after death event because it is a continuous process of evolving or transformation. Like water it does not die but changes form (liquid, gas and solid) while still alive. Nothing goes away everything has to stay here but only the man of understanding will realize it. A thinking man has to face Al-Qiyamah on daily basis.

The fact is the term Al-Qiyamah is used for describing a concept for installation of self realization process of our thoughts, opinion or idea occurring in our mind. The term Yaumul Qiyamah represents the moments of installation or distinguishing of facts over fiction. Or in other words we can say it is a moment of awareness, once the learning has been installed. It's a daily learning process for better awareness. It's a doomsday for outdated or obsolete thoughts and revival of modern / contemporary / cutting-edge thoughts. The main theme of the surah is Self (Nafs) and his Consciousness (Rabb), they can never be detached from each other, they are engage in continuous conversation with each other for the installation of right thoughts hence this phenomenon called Al-Qiyamah is a permanent process of installation. The process of giving birth to new thoughts is a continuous process and we are never detached with it. The Consciousness is consistently present with the soul. 

Every sensible man has to experience it, face it and feel it during his or her journey toward awakening and learning; in fact one is daily experiencing it. The Assessor is the all powerful Rabb and the accused is the self blaming Nafs. After the scrutiny from Rabb, the auto self accountability process will decide whether to promote the nafs or repeat the process of mental evolution.
.
continue....
courtesy:ahleaqal
arranged: Assamese Decoding Quran.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
5️⃣(C)-The matter of Paradise or Hell. What is 75: Al-Qiyamah.
4(B)-Lonk:
https://www.facebook.com/share/p/1A4713upwP/
.
এই চুৰাত "কোৰআন" শব্দটোৰ ব্যুৎপত্তি তিনিবাৰ দেখা গৈছে, আমি আল-কিয়ামাৰ সৈতে কোৰআনৰ সম্পৰ্ক বুজিব লাগিব।  ইয়াত কোৰআনৰ অৰ্থ হ’ল ইনষ্টল কৰা অভিব্যক্তিসমূহ(expressions) - আমাৰ ভিতৰত লেখকে লিপিবদ্ধ কৰা বা লিখাই আমাৰ সন্দেহ আৰু বিভ্ৰান্তি দূৰ কৰাত সহায় কৰে।  কোৰআনৰ পৰিভাষাত অন্তৰ্নিহিত লিখনীক কিতাব বা লিপি হিচাপে স্বীকৃতি দিয়া হয়।  আৰু আমাৰ কিয়ামা বা চিন্তাৰ ইনষ্টলেচন নিৰ্ভৰ কৰে আমি আমাৰ আত্মা বা নাফছক খুৱাই দিয়া তথ্য বা আমি কেনেকৈ অন্তৰ্নিহিত লিপি অনুসৰণ কৰিছো তাৰ ওপৰত।

মানুহ হৈছে মানসিক বিৱৰ্তনৰ প্ৰতিমূৰ্তি।  তেওঁ এই কথা সদায় মনত ৰাখিব লাগে যে তেওঁৰ উচ্চ মৰ্যাদাৰ বাবে তেওঁৰ দায়িত্বও উচ্চ আৰু তেওঁৰ চিন্তা আৰু কৰ্মৰ ক্ষুদ্ৰ ক্ষুদ্ৰভাৱে আত্মমূল্যায়ন কৰা হ’ব।  সেই অনুসৰি তেওঁৰ সঠিক ভূমিকা আৰু স্থিতি নিৰ্ণয় কৰা হ’ব।  তেওঁৰ সকলো পৰ্যবেক্ষণ, চিন্তা আৰু কাৰ্য্য আল-কিতাব, আল-কোৰআন, আল-জিকৰ, আল-ফুৰকান, আল বাছিৰা নামেৰে জনাজাত এটা অভিলেখত সংকলিত কৰা হৈছে আৰু তেওঁৰ বিৱৰ্তনশীল প্ৰবাস গঠন কৰিবলৈ চিত্ৰনাট্য লিখা হৈছে।  এই সকলোবোৰ তথ্য আচলতে ভিতৰত সন্নিৱিষ্ট স্বয়ং ৰেকৰ্ডিং কৰা লিপি।

মানুহৰ খৰখেদা কৰাৰ প্ৰৱণতা থাকে আৰু এই খৰখেদাই তেওঁক এটা বিভ্রান্তিকৰ অবস্থা খুব (লেবিৰিন্থত) অৱতৰণ কৰিব পাৰে, য’ৰ পৰা ওলাই অহাটো কঠিন।  তেওঁক খৰখেদা আৰু সিদ্ধান্তত জপিয়াই পৰাৰ পৰা বিৰত থাকিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়া হৈছে।  ধৈৰ্য্য আৰু সময়েই হৈছে শ্ৰেষ্ঠ শিক্ষক আৰু নিৰাময়কাৰী।  "আল-কোৰআনে" মানুহক সদায় প্ৰতিশ্ৰুতি বা প্ৰকাশ কৰাৰ আগতে চিন্তা, চিন্তা আৰু চিন্তা কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়ে, যাতে তেওঁ আত্মজালত নপৰে আৰু শাস্তিৰ সন্মুখীন হ'বলগীয়া হয়।

আল-কিয়ামাহ হৈছে চিন্তা স্থাপনৰ নিয়মীয়া প্ৰক্ৰিয়া, যদিহে কোনোবাই নিজৰ ৰাব্বৰ সৈতে নিজকে সংযোগ কৰিবলৈ সক্ষম হয় আৰু দৈনিক বাৰ্তা লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হয়, যাৰ ফলত জীৱনৰ পৰা অজ্ঞানতা মচি পেলোৱা হয়।  গভীৰ চিন্তাই একমাত্ৰ পথ যাৰ মাজেৰে তেওঁ নিজৰ ৰাব (চেতনা)ৰ সৈতে সংযোগ স্থাপন কৰিব পাৰে।  এই প্ৰক্ৰিয়াৰ জৰিয়তে কোনোবাই নিজৰ চিন্তাধাৰাক জাগ্ৰত বা পুনৰুত্থান বা সজীৱ কৰি তুলিব পাৰে বা বিশৃংখলতা পুনৰুদ্ধাৰ কৰিব পাৰে আৰু পুনৰ জীৱিত হ’ব পাৰে।
ক্ৰমশঃ 
.
In this surah the derivation of the word Quran appears thrice, we have to understand the relation of Quran with Al-Qiyamah. Here Quran means the installed expressions - recorded or written by the writer inside us helps us in clearing our doubts and confusion. In Quranic terminology the inherent writing is recognized as Kitab or script. And our Qiyamah or installation of thoughts depends upon the data we have fed to our soul or Nafs or how we have followed the inherent script.

Man is the epitome of mental evolution. He should always keep this in mind that because of his higher status, he also has higher responsibilities and his thoughts and actions will be self assessed minutely. Accordingly, his exact role and position will be decided. All his observations, thoughts and actions is compiled in a record known as Al-Kitab, Al-Quran, Al-Zikr, Al-Furqan, Al Basirah and is scripted to form his evolutionary sojourn. All these data are actually self recorded scripts embedded within.

Man has the tendency to be hasty and this haste can land him into a labyrinth, from which it is difficult to come out. He is instructed to refrain from hastiness and jumping to conclusions. Patience and time is the best teacher and healer. "Al-Quran" always instructs man to think, think and think before committing or expressing, so that he does not fall into self trap and has to face chastisement.

Al-Qiyamah is a regular process of installing thoughts, only if one is able to connect himself with his Rabb and receive daily messages, thereby wiping out ignorance from life. Deep thinking is the only path through which he can connect with his Rabb (consciousness). Through this process one can awakens or resurrects or rejuvenate his thoughts or restore disorder and coming back to life.
continue...
.
courtesy:ahleaqal
arranged: Assamese Decoding Quran
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
6️⃣(D)-The matter of Paradise or Hell. What is 75: Al-Qiyamah.
As: জীৱনৰ পুনৰ চাৰ্জিঙৰ(পুনৰুজ্জীৱিতকৰণৰ) বাবে ইউৰেকা মুহূৰ্তবোৰ অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ।  তাৰ বাবে আমাক প্ৰকাশৰ পৰ্যায় (শ্বহৰ) লাভ কৰিবলৈ গভীৰ চিন্তাৰ প্ৰয়োজন যাতে সংপৃক্ত উতলাংক (ৰমজান)ত উপনীত হ’ব পাৰো য’ত চিন্তাধাৰাটো ক্ৰমান্বয়ে অভিব্যক্তি (আল-কোৰআন)লৈ ৰূপান্তৰিত হয়।  এই অভিব্যক্তিবোৰ(expressions) অৱশেষত গোটাই আমাৰ ওচৰলৈ মুকলি কৰি দিয়া হয় যাতে আমি আমাৰ জীৱনৰ লগতে আনৰ জীৱনকো ম্লান হোৱাৰ পৰা পুনৰুজ্জীৱিত কৰিব পাৰো।  এই অভিব্যক্তিবোৰ হৈছে চিন্তাশীল পুৰুষৰ বাবে নিহিত মাপকাঠী (ফুৰকান) যাৰ দ্বাৰা মানুহে নিজৰ জীৱন কটায়।  এই ইউৰেকা মুহূৰ্তবোৰ আচলতে ব্ৰেকথ্ৰু চিন্তাধাৰা যিয়ে আমাক আগবাঢ়ি যাবলৈ আৰু আমাৰ সৈতে আল-কোৰআনৰ অৱতীৰ্ণৰ অভিজ্ঞতা / সাক্ষী হ'বলৈ পথ প্ৰদৰ্শন কৰে [2:185🧠]।

Bn: জীবনের পুনরুজ্জীবিতকরণের জন্য ইউরেকা মুহূর্তগুলি অত্যন্ত গুরুত্বপূর্ণ। এর জন্য আমাদের গভীর ধ্যান-ধারণার প্রয়োজন, যাতে আমরা প্রকাশের স্তরে (শাহর) পৌঁছাতে পারি এবং সেই পরিপূর্ণ স্ফুটনাঙ্কে (রমজান) পৌঁছাতে পারি যেখানে চিন্তাভাবনা ধীরে ধীরে প্রকাশ্যে (আল-কুরআনে) রূপান্তরিত হয়। এই অভিব্যক্তিগুলি অবশেষে আমাদের কাছে সংগৃহীত হয় এবং প্রকাশিত হয় যাতে আমরা আমাদের জীবন এবং অন্যদের জীবনকে বিলীন হওয়া থেকে পুনরুজ্জীবিত করতে পারি। এই অভিব্যক্তিগুলি মানুষের চিন্তাভাবনার জন্য অন্তর্নিহিত মানদণ্ড (ফুরকান) যার দ্বারা মানুষ তাদের জীবনযাপন করে। এই ইউরেকা মুহূর্তগুলি আসলে যুগান্তকারী চিন্তাভাবনা যা আমাদের এগিয়ে যেতে এবং আমাদের সাথে আল-কুরআনের অবতীর্ণ অভিজ্ঞতা / সাক্ষী হতে পরিচালিত করে [2:185🧠]।
.
En: Eureka moments are very important for the recharging of life. For that we need deep contemplation to attain the stage of manifestation (Shahr) to reach the saturated boiling point (Ramadan) where the thinking is converted gradually into the expressions (Al-Quran). This expressions are finally gathered and released to us so that we can revive our life as well as the lives of others from fading away. These expressions are embedded criterion (Furqan) for thinking men by which man live their lives. These eureka moments are actually breakthrough thinking that guide us to move forward and experience / witness the revelation of Al-Quran with us [2:185🧠].
________
আল-কিয়ামাৰ প্ৰক্ৰিয়াটো হৈছে চিন্তাৰ স্থাপন বা উন্নীতকৰণৰ এক অবিৰত প্ৰক্ৰিয়া।  ইয়াৰ তাৰিখ বা দিন কোনেও নিৰ্ধাৰণ কৰিব নোৱাৰে কাৰণ ই যিকোনো চিন্তাবিদৰ বাবে আত্ম উপলব্ধিৰ এক অবিৰত প্ৰক্ৰিয়া।  প্ৰতিজন ব্যক্তিয়ে যি পৰিস্থিতিৰ মাজেৰে পাৰ হৈ গৈছে, সেই অনুসৰি উপলব্ধিৰ নিজস্ব মুহূৰ্ত থাকে।  আল-কিয়ামাৰ প্ৰক্ৰিয়া আমাৰ প্ৰত্যেকৰে লগত সংলগ্ন হৈ আছে;  ই এনেকুৱা এটা বস্তু যিটো আমি ইয়াৰ সন্মুখীন হ’ব লাগিব।  ই আমাৰ কৰ্মৰ পৰিণামৰ এক অবিৰত প্ৰক্ৰিয়া।  আল-কিয়ামাৰ মুহূৰ্তটোৱে আমাক এক মুহূৰ্তৰ বাবেও এৰি যাব নোৱাৰে।  আল-কিয়ামাহ হৈছে আমাৰ চিন্তা বা কাৰ্য্যৰ প্ৰত্যক্ষ প্ৰতিক্ৰিয়া যিটো আমি জীৱন নামৰ প্ৰচেছৰত ৰাখোঁ।  আল-কিয়ামাৰ মুহূৰ্তটো হৈছে আমাৰ জাগৰণ বা আমাৰ কাৰ্যকলাপৰ উপলব্ধিৰ এক মুহূৰ্ত।  এই জাগৰণ বা উপলব্ধিৰ প্ৰভাৱ কেতিয়াও মৰি নাযায়।  ইয়াৰ পৰা শিক্ষা লোৱালৈকে ই আমাৰ জীৱনত আধিপত্য বিস্তাৰ কৰি থাকিব।  ইনষ্টলেচন বা আমাৰ চিন্তাধাৰাক উন্নীতকৰণৰ অবিহনে কোনো বিৱৰ্তন নহয়।

আল-কিয়ামা আচলতে আমাৰ চিন্তা বা শিক্ষণৰ আত্ম উপলব্ধিৰ প্ৰভাৱ যিটো শেষত কৰ্মলৈ পৰিণত হয়।  হিচাপ, স্বীকৃতি আৰু উপলব্ধিৰ এক মুহূৰ্ত৷  জীৱনত ভুল বা অপৰাধ সংঘটিত কৰা লোকসকলৰ বাবে উপলব্ধিৰ এই মুহূৰ্তটো কঠিন।  আল-কিয়ামাহ হৈছে আমাৰ বিচাৰৰ প্ৰভাৱ বা ফল য’ত জাগ্ৰত আত্মাই (নাফছে) নিজৰ হিচাপ ল’ব। 

✔️পৰম্পৰাবাদীসকলে আল-কিয়ামা নামৰ এই সজীৱ শব্দটোৰ ইমানেই অযুক্তিকৰ দৃশ্যপট সৃষ্টি কৰিছে যে ইয়াৰ মায়াময় কাহিনীটোৱে বহু যুক্তিবাদী মন মন্ত্ৰমুগ্ধ কৰি পেলাইছে।  "প্ৰলয়কাল"ৰ ভয়ে তেওঁলোকৰ মগজু ধুই পেলালে যাতে তেওঁলোকে নিজৰ বুদ্ধিমত্তাক প্ৰৱঞ্চক পণ্ডিতসকলৰ বেদীত সমৰ্পণ কৰে।  কাৰণটো হ'ল "কোৰআন"ৰ পৰম্পৰাগত ব্যাখ্যাৰ ওপৰত অন্ধভাৱে নিৰ্ভৰ কৰা।

The process of Al-Qiyamah is a continuous process of installation or up-gradation of thoughts. No one can fix its date or day because it’s a continuous process of self realization for any thinker. Every individual has its own moments of realization according to the situations he has gone through. The process of Al-Qiyamah is attached with every one of us; it is something which we have to face it. It is a continuous process of consequences of our deeds. The moment of Al-Qiyamah cannot leave us for a moment. Al-Qiyamah is a direct reaction of our thoughts or action we put into the processor called life. The moment of Al-Qiyamah is a moment of our awakening or realization of our activity. The effect of this awakening or realization will never die. It will continue to dominate our lives until we learn the lesson from it. Without the installation or up-grading our thoughts there is no evolution.

Al-Qiyamah is actually an effect of self realization of our thoughts or learning which ultimately turns into actions. It’s a moment of reckoning, recognition and realization. This moment of realization is tough for the people who committed mistakes or crimes in their lives. Al-Qiyamah is the effect or result of our judgment where an awakened soul (Nafs) will take its own account. 

✔️The traditionalists have created such an irrational scenario of this vibrant word called Al-Qiyamah that many rational minds are mesmerized by its illusory tale. The "doomsday" phobia brainwashed them to surrender their intellect at the altar of the fraudulent scholars. The reason is blindly relying on the traditional interpretations of the "Quran".
[🧠2:185-186 with Note:
.
continue...
courtesy (part)Ahle Aqal blog.
arranged: Assamese Decoding Quran
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

No comments:

Post a Comment

Musa is not a historical prophet but a principle / an inner app.

Musa is not a historical prophet but a principle / an inner app of leadership and insight(20:10-13). Fire - the inner calling or burning of ...